Палац Потоцьких

Палац Потоцьких
Інформація
Робочий час: 

Субота - Неділя

       11:00 - 17:00       

       Каса до 16:30

Квитки: 

Вартість квитків:

- для дорослих: 90 грн

- для дітей і пенсіонерів: 20 грн

- для студентів: 50 грн

 

Вартість сімейних квитків:

- 1 дорослий + 1 або 2 дитини: 100 грн

- 2 дорослих + 1 або 2 дитини: 180 грн

 

Вартість екскурсій:

- для дорослих:

        для групи до 10 осіб: 200 грн

        для групи 11 - 20 осіб: 500 грн

- для дітей і пенсіонерів: 60 грн

- для студентів: 90 грн

- іноземною мовою (для групи до 10 осіб): 300 грн

 

Для здійснення професійної фото- і відеозйомки просимо телефонувати: 

+38 068 966 23 48 

+38 032 261 64 32

або писати на пошту: LNAG.1floor@gmail.com

Адреса: 
79000 м. Львів, вул. М. Коперника, 15
Телефон: 

+38 032 261-37-99

Палац Потоцьких – одна з найвизначніших пам’яток архітектури кінця ХІХ ст. в Україні та музейний підрозділ Львівської національної галереї мистецтв імені Б.Г. Возницького, де з 14 лютого 2007 р. представлена колекція європейського мистецтва XIV – XVIII ст.

Родина Потоцьких – надзвичайно багата, впливова і розгалужена родовита аристократія, що отримала шляхетство ще у середині ХІІ ст., залишила помітний слід в європейській історії, вплітаючись у її канву не лише завдяки матримоніальним союзам, а й персональним внескам у розвиток науки, літератури і мистецтва. Згадаймо хоча б Яна Непомука Потоцького, автора славнозвісного роману «Рукопис, знайдений у Сарагосі» або Миколая Василія Потоцького, мецената, завдяки якому Україна володіє єдиною у світі колекцією робіт феноменально талановитого скульптора епохи пізнього бароко Йоанна Ґеорга Пінзеля.

Палац був збудований на замовлення графа Альфреда ІІ Юзефа Потоцького, видатного політика Австро-Угорської імперії, кавалера орденів Залізної Корони, Золотого Руна, Святого Стефана, цісарського намісника Королівства Галичини і Володимирії у 1875–1883 рр.

Палац є чудовим прикладом зрілого історизму кінця ХІХ ст. Дослідники називають його «найбільш французьким за архітектурою» і це не дивно, адже автором проєкту був модний у той час паризький архітектор Луї Доверньє.

Приводом для гордості є те, що для реалізації задуму запрошувати спеціалістів із-за кордону не довелося: зводила палац проєктно-будівельна спілка Юліана Цибульського та Людвіка Бальдвіна-Рамулти. Роботи з декорування палацового ансамблю виконала львівська фірма, яку очолював знаний скульптор Леонард Марконі та його учень Петро Віталіс Герасимович. Над оздобленням споруди працював талановитий майстер Ян Дашек, фірма якого виконала усі види слюсарних, художніх ковальських робіт і литво.

Величний палац – резиденція цісарського намісника у столичному Лембергу, незмінно привертає до себе увагу ще й тим, як структурує простір довкола: напівпрозора огорожа з високими воротами, декорованими вензелем Альфреда ІІ Потоцького й графською короною, дозволяє без перешкод милуватися архітектурним ансамблем і просторим подвір’ям, де могли водночас вільно розминутися вісім карет. Гості, які мали нагоду побувати у палаці, милувалися французьким регулярним садом, розташованим позаду, з чудовими квітниками й рідкісними породами дерев (єдина у Львові мета-секвоя і зараз прикрашає одну з його центральних алей).

Сьогодні для відвідувачів відкриті палацові інтер’єри першого поверху – анфілади салонів у стилі Людовіка XVI. До них належать елегантний неорокайльний Вітальний салон із виходом на терасу, з вишуканим поєднанням боазері кольору старої слонової кістки, білосніжного декору і золотистих шовкових шпалер. Зелений салон з дверима прихованого монтажу, де до сьогодні відбуваються зустрічі на найвищому рівні. Музичний або Червоний салон із каміном з білого каррарського мармуру, мідними накладними прикрасами і надзвичайно багатою неокласичною золоченою ліпниною. Також неповторний Бальний або Білий салон зі стінами у техніці стюко і дзеркалами у фігурних бронзових рамах з визолоченою ліпниною із зображеннями музичних інструментів. Бенкетний або Бірюзовий салон, усі стіни і стеля якого вкриті декором з атрибутами мисливства, рибальства й дарів природи. Незвичним доповненням багато декорованого каміна з яшми та мармуру є олійна картина на полотні «Натюрморт із квітами і червоним папугою», якою милувалися ще Потоцькі.

Інтер’єри салонів, наповнені меблевими гарнітурами і предметами декоративно-ужиткового мистецтва з колекції Галереї, відтворюють атмосферу палацу кінця ХІХ – початку ХХ ст. й дають наочне уявлення про стиль і спосіб життя галицької аристократії.

В одинадцяти залах другого поверху експонується одна з кращих у Східній Європі мистецьких колекцій, перш за все живопису. Побудована за географічно-хронологічним принципом, експозиція ознайомлює з творами українських, польських, чеських, угорських, австрійських, німецьких, нідерландських (фламандських і голландських), італійських, французьких та іспанських майстрів.

Окрім шедеврів таких визнаних художників, як Тіціан, Якопо Цуккі, Софонісба Ангіссола, Жорж де Латур, Хосе де Рібера, Герріт ван Гонтгорст, Франсуа Жерар та багатьох інших, на глядача чекає зустріч із роботами менш відомих, проте не менш талановитих митців, неквапливе споглядання яких дарує витончену насолоду і шляхетний післясмак дотику до високого мистецтва.

Учнівська екскурсія в Палаці Потоцьких: "У світі замків і палаців: як жили лицарі і дами у давнину". Детальніше тут

 

Potocki Palace

Potocki Palace is one of Ukraine’s most significant architectural monuments of the late 19th century. Being a department of Borys Voznytskyi Lviv National Art Gallery, Potocki Palace houses the Museum of European Art of the 14th–18th centuries, which was opened on February 14, 2007.

The Potocki family received nobility during the first crusades in the middle of the 12th century. They belonged to the branched traditional aristocracy and were considered a highly wealthy and influential family in society. The Potockis made their mark on European history not only through matrimonial unions but also through personal contributions to the development of science, literature, and art. Among their well-known representatives was Jan Nepomucen Potocki, the author of the famous novel "The Manuscript Found in Saragossa". Equally renowned was Mikolaj Bazyli Potocki, a major patron of the arts. Thanks to him, Ukraine has the world’s only collection of works by Johann Georg Pinsel, a phenomenally talented late Baroque sculptor.

The palace was built at the request of Count Alfred II Jozef Potocki, a prominent politician of the Austro-Hungarian Empire, Knight of the Orders of the Golden Fleece, St. Stephen, and the Iron Crown, and the imperial governor of the Kingdom of Galicia and Lodomeria from 1875 to 1883.

The palace is an excellent example of the mature Historicist style of the late 19th century. The researchers describe it as "the most French in architecture", which is not surprising, as the author of the project was Louis Dauvergne, a fashionable Parisian architect.

To implement the plan, there was no need to invite specialists from other countries. The palace was built by the design and construction union of Juliusz Cybulski and Ludwik Baldwin-Ramult, while the Lviv firm run by the famous sculptor Leonard Marconi and his student Piotr Harasimowicz embellished the building ensemble. And finally, Jan Daschek, whose company performed all types of metalwork, including artistic blacksmithing and casting, worked on the building's decoration.

Situated in the metropolitan Lemberg, the imperial governor’s majestic palace invariably attracts attention by structuring the surrounding space. One can freely admire the architectural ensemble as well as its spacious yard, where eight carriages could easily pass each other at the same time, through a forged sectional fence and a high gate decorated with Alfred II Potocki’s monogram and the count's crown. Guests who were able to visit the palace enjoyed the view of the French regular garden planted behind the building as well as beautiful flower beds and rare tree species. The only meta-redwood in Lviv still adorns one of its central alleys.

Nowadays, the palace interiors of the ground floor—salons enfilades in Louis XVI style—are open to visitors. They include Central Hall, Green Hall, Concert or Red Hall, Ballroom or White Hall, and Banquet or Blue Hall.

An elegant neo-rocaille Central Hall with the terrace access combines exquisite old ivory boiseries with snow-white decor and gold silk wallpapers. Green Hall with a hidden installation door is no less magnificent. Even today, high-level meetings continue to take place there. In Concert or Red Hall one can see a white Carrara marble fireplace, copper overlay decorations, and gorgeous neoclassical gilded stucco. A unique Ballroom or White Hall features walls in the stucco technique as well as mirrors in openwork bronze frames with gilded stucco and images of musical instruments. The walls and the ceiling of Banquet or Blue Hall are decorated with hunting, fishing, and nature’s gifts attributes. An oil painting "Still Life with Flowers and a Red Parrot" that was once admired by the Potocki family is an unusual addition to the richly decorated fireplace made of jasper and marble.

The interiors of the salons, filled with furniture sets and decorative and applied art items from the Gallery’s collection, recreate not only the atmosphere of the palace of the late 19th and early 20th centuries but also give a clear idea of the style and way of life of the Galician aristocracy.

One of the best art collections in Eastern Europe, particularly paintings, is housed in the eleven halls on the first floor. The exhibition, which is organised geographically and chronologically, features works by Ukrainian, Polish, Czech, Hungarian, Austrian, German, Italian, French, and Spanish artists.

The visitors can enjoy the masterpieces by Titian, Jacopo Zucchi, Sofonisba Anguissola, as well as Georges de La Tour, Jose de Ribera, Gerard van Honthorst, Francois Gerard, and many others. In addition, the audience has an excellent opportunity to become acquainted with less famous but no less talented artists. The unhurried contemplation of their works provide a refined pleasure and a noble aftertaste of touch to the high art.