Інформація
Вартість квитків:
- для дорослих: 150 грн
- для дітей і пенсіонерів: 60 грн
- для студентів: 100 грн
Вартість сімейних квитків:
- 1 дорослий + 1 або 2 дитини: 200 грн
- 2 дорослих + 1 або 2 дитини: 350 грн
Вартість екскурсій для групи до 20 осіб:
- для дорослих: 500 грн
- для дітей і пенсіонерів: 200 грн
- для студентів: 300 грн
- іноземною мовою: 750 грн
+38 097 161 26 99
Музей модернізму — нова експозиційна локація Львівської національної галереї мистецтв імені Б. Г. Возницького. У 7-ми залах новоствореного музею розгорнута ретроспектива львівського мистецтва, що візуалізує світогляд модернізму: від перших ранньо-модерних експериментів у руслі техногенного прогресу — до рафінованих прикладів естетики пізнього структуралізму, з його акцентами на переосмисленні давніх культур та космогонізмі.
Розпочинає експозицію зал історичного авангарду та високого модернізму: мистецтво 1914-1939 рр., що радикально протистояло відтворенню реальної дійсності, йшло поряд із розвитком науково-технічного прогресу, надихалося політичними ідеологіями та їм опонувало.
Осип Васьків "Кубістична Єва" 1914 р.
папір, офорт
Інший розділ експозиції ілюструє екзистенційну чутливість повоєнного суспільства та стан соціального відчуження львівських інтелектуалів у добу тоталітарного пресингу 1939-1953-х рр. Тут вперше системно представлено різновиди тактильної абстракції та раннього структуралізму у авторстві Карла Звіринського та митців його “герметичного кола”.
Олег Мінько "Чорна маска", 1964 р.
картон, темпера
Наступний зал розкриває феномен Євгена Лисика — унікального модерного сценографа та митця екзистенціаліста. В залі експоновані унікальні ескізи його сценічних рішень та авторська великоформатна графіка 1960-1980-х років.
Євген Лисик "Медвідь у клітці", 1967 р.
папір, темпера
Четвертий зал присвячений пост-індустріальному бунту львівських нонконформістів. Авторські серії творів Любомира Медвідя 1967-1968 рр., Івана Остафійчука 1972-1974 рр, Романа Жука 1973-1974рр, компзиції Романа Петрука 1970-х рр. — виявляють рефлексію на глобальні соціальні зрушення другої половини ХХ ст. У творах відстежуються впливи європейських течій: дадаїзму, сюрреалізму та нео-експресіонізму.
Любомир Медвідь "Евакуація - лет метелика", 1967 р.
картон, темпера, лак
П’ятий зал ілюструє масштабне явище “львівського нео-авангарду” - мистецтво 1962-1975рр., що ілюструє нетривалий період повернення модерної стилістики у львівське мистецтво завдяки “хрущовській відлизі” та новому ідеологічному курсу офіційного мистецтва середини 1970-х під видом “радянського модернізму” та “суворого стилю”.
Володимир Патик "Весела оркестра",1968 р.
полотно, олія
Наступна частина експозиції експонує твори завершальної фази модерної естетики, з її акцентами на структуралізмі, космогонічній тематиці та медитативних формах безпредметних образів.
Олександр Аксінін із серії "Подорожі Гулівера", 1978 р.
папір, офорт
Останній зал візуалізує перехідну добу між львівським модернізмом та постмодернізмом. Твори Мирослава Ягоди, Романа Жука, Ростислава Лаха, Андрія Сагайдаковського — розкривають явище антисоціального відчуження та екзистенційного крику, близького до західного означення “транс-авангарду”.
Роман Жук "Натюрморт з головою", 1980 р.
полотно, олія
Museum of Modernism
Museum of Modernism, a new museum unit of Borys Voznytskyi Lviv National Art Gallery, was opened on May 5, 2021.
The art of Ukrainian modernism of the 20th century constituted a visual interpretation of a critical outlook, which was opposed to the classical tradition, and resonated with scientific and technical progress, as well as social and political events.
The newly established Museum of Modernism aims to trace the intellectual origin of this phenomenon in Lviv, Ukraine's most integrated art centre into Western culture.
One can enjoy the art of early and high modernism presented in the first exhibition hall. This exposition does not display the real-life stories but rather their "emotional analogues" performed in the language of textured brushstrokes or local stains.
Avant-garde created a new category of "speed" (Futurism) in art. Furthermore, optical inventions enabled comprehensive vision as well as the spatial division of objects into simple figures (Analytical Cubism).
In the early 1930s, high modernism in Lviv became an aesthetic opposition to the capitalist system and ultra-right chauvinistic movements. As a result, it developed into Dadaist and Surrealist artistic styles.
The art of late modernism is presented in the second hall. Visitors can get acquainted with the works by Karlо Zvirynskyi, a well-known artist and pedagogue. One may see his tactile abstract works and assemblages, as well as symbolic structures and compositions with the associative symbols of his students—Pеtrо Markovych, Oleh Minko, and Zenovii Flinta.
The creative works by Yevhen Lysyk, the iconic scenographer of the 20th century, are fragmentarily illustrated in the third hall. His scenography projects and artistic works represent a widespread phenomenon of existential drama and cosmogonic understanding of Ukrainian history through the stylistics of modern movements.
The fourth exhibition hall demonstrates one of the manifestos of post-war intellectuals in Surrealist style. The late 1960s image series "Evacuation" by Lіubomуr Medvid, the expressive graphic series made between 1972 and 1974 by Ivan Ostafiichuk, and the ones created between 1973 and 1974 by Roman Zhuk, as well as sculptures by Roman Petruk and Yaroslav Kachmar, reflect on the problem of the loss of personal freedom in a totalitarian society.
The fifth hall is dedicated to neo-Avant-garde. Its appearance resulted from the revival of Avant-garde artistic methods in Lviv's alternative and traditional art between the 1960s and 1980s. Roman and Margit Selski, Vitold Manastyrskyi, and Leopold Levytskyi—the circle of "old" avant-gardists—were the inspirers of that phenomenon. Their interpretation of that movement was based on the aestheticization of local material and formal experiments. Neo-Avant-garde of the 1970s and 1980s as a tool of propaganda doctrine (Soviet modernism) is demonstrated in the fifth exhibition hall too.
The sixth and seventh halls gradually reveal the history of the post-Structuralist intellectual movement, which has influenced the art of Lviv since the early 1980s. An analytical exploration of the everyday life structures, a search for a pure form, and at the same time deconstruction and an absurd rebellion against the social norms became the boundary phenomena that shaped postmodern culture.
Muzeum modernizmu
Muzeum modernizmu to nowa lokalizacja ekspozycyjna Lwowskiej Narodowej Galerii Sztuk Pięknych imienia B. Woznyckiego. W siedmiu salach nowo powstałego muzeum prezentowana jest retrospektywa sztuki lwowskiej, która wizualizuje światopogląd modernizmu: od pierwszych eksperymentów wczesnomodernistycznych w nurcie postępu technologicznego po wyrafinowane przykłady estetyki późnego strukturalizmu, z jego akcentami na reinterpretacji starożytnych kultur i kosmogonii.
Ekspozycję rozpoczyna sala historycznego modernizmu i wysokiego modernizmu: sztuka z lat 1914‒1939, która radykalnie przeciwstawiała się odtwarzaniu rzeczywistości, rozwijała się równolegle z postępem naukowo-technicznym, inspirowała się ideologiami politycznymi i im przeciwstawiała.
Inny rozdział ekspozycji ilustruje egzystencjalną wrażliwość powojennego społeczeństwa i stan społecznego wyobcowania lwowskich intelektualistów w czasach totalitaryzmu lat 1939‒1953. Tutaj po raz pierwszy zaprezentowano systemowo różne rodzaje taktylnej abstrakcji i wczesnego strukturalizmu autorstwa Karola Zwierzyńskiego i artystów jego „hermetycznego kręgu”.
Kolejną salę odkrywa fenomen Eugeniusza Łysyka – unikalnego modernistycznego scenografa i artysty egzystencjalisty. W sali wystawiono unikalne szkice jego rozwiązań scenicznych i autorską wielkoformatową grafikę z lat 1960‒1980.
Czwarta sala poświęcona jest buntowi nonkonformistów lwowskich w czasach postindustrialnych. Autorskie serie dzieł Lubomira Medwidia z lat 1967‒1968, Iwana Ostafijczuka z lat 1972‒1974, Romana Żuka z lat 1973‒1974, kompozycje Romana Petruka z lat 1970 ‒ ujawniają refleksję na globalne zmiany społeczne drugiej połowy XX wieku. W dziełach widoczne są wpływy europejskich nurtów: dadaizmu, surrealizmu i neoekspresjonizmu.
Piąta sala ilustruje masowe zjawisko „lwowskiego neoawangardyzmu” – sztuki z lat 1962‒1975, która ilustruje krótkotrwały okres powrotu modernizmu do sztuki lwowskiej dzięki „odwilży chruszczowowskiej” i nowemu kursowi ideologicznemu oficjalnej sztuki połowy lat 70 pod postacią „radzieckiego modernizmu” i „surowego stylu”.
Kolejna część ekspozycji eksponuje dzieła końcowej fazy modernistycznej estetyki, z jej akcentami na strukturalizmie, kosmogonicznej tematyce i medytatywnych formach abstrakcyjnych obrazów.
Ostatnia sala wizualizuje okres przejściowy między modernizmem lwowskim a postmodernizmem. Dzieła Mirosława Jagody, Romana Żuka, Rostysława Łacha i Andrzeja Szahajdowskiego odsłaniają zjawisko antyspołecznego wyobcowania i egzystencjalnego krzyku, bliskiego do zachodniego określenia „transawangardyzmu”.
Podpisy do zdjęć:
Osyp Waśkiw „Kubistyczna Ewa” 1914 r., papier, akwaforta
Oleh Mińko „Czarna maska” 1964 r., karton, tempera
Eugeniusz Łysyk „Niedźwiedź w klatce” 1967 r., papier, tempera
Lubomyr Medwid „Ewakuacja ‒ lot motyla” 1967 r., karton, tempera, lakier
Wołodymyr Patyk „Wesoła orkiestra” 1968 r., płótno, olej
Aleksander Aksinin z serii „Podróże Guliwera” 1978 r., papier, akwaforta
Roman Żuk „Martwa natura z głową” 1980 r., płótno, olej