Музей модернізму

Музей модернізму
Інформація
Робочий час: 

Вівторок - середа:

10:00 - 16:00 (каса до 15:30)

Четвер - неділя: 

10:00 - 17:00 (каса до 16:30)

Понеділок: вихідний

Квитки: 

Вартість квитків:

- для дорослих: 90 грн

- для дітей і пенсіонерів: 20 грн

- для студентів: 50 грн

 

Вартість сімейних квитків:

- 1 дорослий + 1 або 2 дитини: 100 грн

- 2 дорослих + 1 або 2 дитини: 180 грн

 

Вартість екскурсій:

- для дорослих: 200 грн

- для дітей і пенсіонерів: 60 грн

- для студентів: 90 грн

 

Адреса: 
79000 м. Львів, вул. М. Коперника, 15
Телефон: 

+38 097 161 26 99

       Музей модернізму — нова експозиційна локація Львівської національної галереї мистецтв імені Б. Г. Возницького. У 7-ми залах новоствореного музею розгорнута ретроспектива львівського мистецтва, що візуалізує світогляд модернізму: від перших ранньо-модерних експериментів у руслі техногенного прогресу — до рафінованих прикладів естетики пізнього структуралізму, з його акцентами на переосмисленні давніх культур та космогонізмі.

Розпочинає експозицію зал історичного авангарду та високого модернізму: мистецтво 1914-1939 рр., що радикально протистояло відтворенню реальної дійсності, йшло поряд із розвитком науково-технічного прогресу, надихалося політичними ідеологіями та їм опонувало.

Осип Васьків "Кубістична Єва" 1914 р.

папір, офорт

       

Інший розділ експозиції ілюструє екзистенційну чутливість повоєнного суспільства та стан соціального відчуження львівських інтелектуалів у добу тоталітарного пресингу 1939-1953-х рр. Тут вперше системно представлено різновиди  тактильної абстракції та раннього структуралізму у авторстві Карла Звіринського та митців його “герметичного кола”.

Олег Мінько "Чорна маска", 1964 р.

картон, темпера

 

Наступний зал розкриває феномен Євгена Лисика — унікального модерного сценографа та митця екзистенціаліста. В залі експоновані унікальні ескізи його сценічних рішень та авторська великоформатна графіка 1960-1980-х років.

Євген Лисик "Медвідь у клітці", 1967 р.

папір, темпера

 

Четвертий зал присвячений пост-індустріальному бунту львівських нонконформістів. Авторські серії творів Любомира Медвідя 1967-1968 рр., Івана Остафійчука 1972-1974 рр, Романа Жука 1973-1974рр, компзиції Романа Петрука 1970-х рр. — виявляють  рефлексію на глобальні  соціальні зрушення другої половини ХХ ст. У творах відстежуються впливи європейських течій: дадаїзму, сюрреалізму та нео-експресіонізму.

Любомир Медвідь "Евакуація - лет метелика", 1967 р.

картон, темпера, лак

 

П’ятий зал ілюструє масштабне явище “львівського нео-авангарду” -  мистецтво 1962-1975рр., що ілюструє нетривалий період повернення модерної стилістики у львівське мистецтво завдяки “хрущовській відлизі” та новому ідеологічному курсу офіційного мистецтва середини 1970-х під видом “радянського модернізму” та “суворого стилю”.

Володимир Патик "Весела оркестра",1968 р.

полотно, олія

 

Наступна частина експозиції експонує твори завершальної фази модерної естетики, з її акцентами на  структуралізмі, космогонічній тематиці та медитативних формах безпредметних образів.

Олександр Аксінін із серії "Подорожі Гулівера", 1978 р.

папір, офорт

 

Останній зал візуалізує перехідну добу між львівським модернізмом та постмодернізмом. Твори Мирослава Ягоди, Романа Жука, Ростислава Лаха, Андрія Сагайдаковського — розкривають явище антисоціального відчуження та екзистенційного крику, близького до західного означення “транс-авангарду”.

Роман Жук "Натюрморт з головою", 1980 р.

полотно, олія